Internationale dag van de slaap

Op 19 maart is er wereldwijd aandacht voor slapen op de 'Internationale dag van de slaap'. Slaap is belangrijk, maar niet zo belangrijk dat we ervan moeten wakker liggen!
Inge Verstraete (psychomotorische therapeute) geeft je graag enkele tips. 

  • Slaap is een spontaan gebeuren: hoe meer druk we erop leggen, hoe slechter we slapen.
  • Slaap is afhankelijk van verschillende factoren: onze leeftijd, ochtend- of avondtype, onze context … Vergelijk dus nooit met anderen!
  • De nacht is de spiegel van de dag: om goed te kunnen slapen is het belangrijk om onze spanningen gedurende de dag aan te pakken, en niet tijdens de nacht.
  • Slaapdruk in ere houden; je moet moe genoeg zijn om te kunnen slapen, dus best niet te vroeg gaan slapen, dutten of uitslapen en voldoende bewegen gedurende de dag!
  • Slaapkwaliteit is belangrijker dan de kwantiteit: 5u goed slapen is beter dan 10u lichte slaap.
  • Aan een slaapprobleem kan je iets doen, neem het in handen en via kleine veranderingen kan een goede nachtrust worden bekomen.

Slaap lekker!

In het najaar vinden er 4 infosessies plaats m.b.t. 'slaap' in de Polikliniek. 

Your browser is out-of-date!

Update your browser to view this website correctly. Update my browser now

×